
L’alumnat d’ESO4 ja ha començat la pràctica del Servei Comunitari. El Servei Comunitari per a l’alumnat de secundària obligatòria, és una acció educativa, en el marc del currículum obligatori, que vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.
És el segon curs que l’Escola Molina col·labora amb Com funciona Barcelona?, per a realitzar tant la part teòrica (10h) i, la cooperativa Tarpuna per la part pràctica (10h). Com el nostre servei es realitza a l’Hort del Mercat, hort construït a la coberta del Mercat de la Vall d’Hebron i la Teixonera, hem treballat sobre el consum responsable, el malbaratament dels aliments i com reduir el problema. Abans de la part pràctica vam fer una visita al mercat i a l’hort, per conèixer una mica més on realitzaríem la nostra acció.
L’alumnat el 27 de gener va començar a realitzar el seu servei: el divendres a la tarda, per grups, van a l’hort del mercat i duen a terme tasques de manteniment, sembra, recol·lecció, neteja… de la parcel·la assignada a la nostra escola. També col·laboren en les altres zones de l’hort, ajudant als voluntaris que, com ells, col·laboren en el conreu de les terres.
Amb aquestes últimes fotografies, acabem el Servei Comunitari d’aquest curs!





